Välkommen!

Du verkar vara ny här? Om du vill vara med, klicka på en av följande knappar:

Nya UK-sidan

redigerade July 21 i Lathundar

Hejsan,
Jag har nu utvecklat en ny version av UK-sidan som äntligen är tillräckligt komplett för att ersätta den gamla. Det kommer förmodligen finnas lite buggar till en början, men med er hjälp hoppas jag att det inte kommer vara allt för mycket problem. Det är ett helt nytt system och en helt ny process man går igenom för att skapa en stafett, eller en träning, eller ett generellt event. Därför är det bra att man läser dokumentationen innan man skapar ett event på sidan, så det inte blir några fel.

Vad kan/ska den nya UK-sidan användas till?

Den nya UK-sidan är inte bara tänkt att användas vid stafetter. Idag använder vi forumet till att anmäla oss till träningar t.ex. Stjärnnatten och event som t.ex. Glögglunken. Det är jobbigt att sammanställa alla anmälda, särskilt om någon senare i tråden "avanmäler" sig. Därför bör man nu skapa ett event på UK-sidan och länka det i sin forumtråd för att anmälningen ska gå smidigt för alla inblandade. Du kan såklart göra undantag om eventet kräver speciella uppgifter från deltagarna, men för alldagligt bruk, använd gärna nya UK-sidan.

Vad ska jag göra om något blir fel/inte fungerar?

Klicka på den gröna "Rapportera en bugg" knappen nere i högra hörnet så kommer jag kolla på det så fort som möjligt:

image

Jag behöver nå gamla UK-sidan

Jag vill föreslå funktionalitet

Då rapporterar du det som en bugg via UK-sidan.

Jukola-stafetten

Jag har lagt in Jukola-stafetten i nya systemet. Dock vet jag inte om allting är korrekt, så för att anmäla sig eller kolla vilka som är anmälda till Jukola 2016 klicka här istället för att gå in i nya systemet.

Logga in eller registrera för att kommentera.