Välkommen!

Du verkar vara ny här? Om du vill vara med, klicka på en av följande knappar:

Tack, alla Funktionärer på Arosträffen!!

redigerade September 30 i Allmänt

Nu kan vi summera Arosträffen 2019!
-Fast det återstår lite tävlingsadministration, last in material, tvätta och torka utrustning. Lämna tillbaka material, ett Letrotält till Surahammar.

**Några nämnda men alla uppskattade! **

2 dagars orienteringstävling i Kilsta utanför Kungsåra. Vi har levererat 2 finfina tävlingar som vi ska vara mycket stolta över.
Medeldistans på lördag med Tomas Vestman som banläggare och Hans Grejer som bankontrollant, 479 deltagare (ink ej start) och ett snittbetyg på 4,36(5) ,10 inkomna svar. Det kom lite regn men trots det ett behagligt väder. Tälten i duschen uppskattades.

Långdistans på söndag med Ulf Hamrefors som banläggare och P-O Sjöström som bankontrollant, 498 deltagare ink ej start och ett snittbetyg på 4,15. På båda dagarna är det terrängen som drar ner betyget, det kan vi inte påverka. Skönt väder med uppehåll.

Jocke Ahlström packade kartor o fixade starterna, det funkade med två separata startpunkter med en utdelningsplats, snyggt skött.

Micke Davidsson hanterade sekretariat med resultatgivning,

Catarina Larsson ordnande serveringen som uppskattades med fin Tacobuffé av både deltagare och markägare som besökte oss.

Göran Åhlen skötte kontrollutsättning med Veteran / seniorgänget.

Jonas JT, Emma Herbst, Anna Z och Karin S fixade Barnpassning / Miniknat trots Kossa på rymmen.

Loket har fixat enheter.

Lars J har gjort ett stort jobb med fått klart mer markägare och informerat närboende.

Karin Å-S har fixat priser och samarbetspartners tillsammans med H-E Skalberg har det blivit inbjudan o PM. Ett snyggt nytt grepp var transport av deltagare med Bilias bilar från Hotell på stan. Då gick det fint att åka tåg till Västerås, övernatta och springa 2 tävlingar. Det minskar miljöpåverkan på arrangemanget.

Gun o Anders Millinger skötte parkeringen med skyltning. Snyggt med Västar och Husvagns /husbilspakering. ca 6 + 10 övernattningar. Minskar miljöpåverkan.

Fredrik D vattnade törstiga orienterare i skogen.
Hugo spikade resultaten
Noa, Martin, Kalle och Andreas skötte snacket, snyggt och underhållande.
Filip Tankade duschvatten
Stina och Daniel stekte köttfärs.
Robban fixade layout o printa kartor

POSA, Magnus L och Marcus A har gjort ett kanonjobb med att köra material och bygga arena med hjälp av veteranerna med flera.

Det är häftigt att se vad vi åstadkommer med ett gott samarbete. Många arbetar på olika håll med olika saker så sammanstrålar allt på en plats och alls saker kuggar ihop,

Ibland blir inte allt rätt på en gång då är det extra häftigt att det finns kontrollfunktioner som fångar upp det.

På morgonen provlöper vi igenom alla kontrollpunkter och startar upp kontrollenheterna. Vid provlöpningen upptäckte Andreas att en kontroll inte hade korrekt placering. Snabb information till Banläggare för ytterligare kontroll av Ola T och Johan S som säkerställde rätt placering så det kunde justeras i god tid innan tävlingen startade.

Tyvärr så insjuknade en deltagare på väg till start med illamående och kräkningar. Med ett snabbt och professionellt agerande av Annika D tillkallades ambulans så deltagaren snabbt kom till sjukhus för vård.

Ständig förbättring, har ni något ni tänker på så lägg en kommentar i tråden lr posta på 073 810 40 30 / messenger Anders Älvegran(there is only one)

Stort tack till all ni som gjorde det möjligt!

Anders Älvegran, Tävlingsledare

Kommentarer

  • Återstår hämtning och tömning av x antal latrinpåsar vilket ombesörjes av firma Sjöström & Ekholm idag måndag.
  • Även the only one ska ha en eloge för mycket driv i planeringen och genomförandet av tävlingen - Tack Anders!
    /Lars J

Logga in eller registrera för att kommentera.